.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تفاوت کم‌حجاب‌ها با کشف حجاب‌کنندگانِ هنجارشکن +عکس
نظام اسلامی از ابتدای انقلاب ضمن اینکه "حجاب کامل" را برای بانوان و مردان تعریف کرده است اما آنها را در انتخاب حجاب کامل آزاد گذاشته و کم‌حجابی هرگز مصداق جرم نیست.

شمال نیوز : برخی از کاربران شبکه‌های فضای مجازی با انتشار تصاویری از مراسم شب احیا ماه رمضان نوشتند، کم نیستند افراد بی‌حجاب یا کم حجابی که نماز و روزه می‌گیرند و احیا را برگزار می‌کنند.

 

ادعای برخی کاربران شبکه های مجازی برای ربط دادن افراد بی حجاب به لیالی قدر و ماه مبارک رمضان در حالی است که اقلا در تصاویر منتشره در گزارش مذکور هیچ بانویی نیست که روسری نداشته باشد یا اصطلاحا کشف حجاب کرده باشد!

 

   

   

   

   

   

 

برخی رسانه های چپ متوجه نیستند که حجاب هیچیک از بانوان حاضر در این تصاویر مصداق کشف حجاب و یا رعایت نکردن قانون حجاب نیست. و گویا تلاش می‌کنند برای مقاصد خود، بانوان کم حجاب را نیز به دسته افراد کشف حجاب کننده و هنجارشکن اضافه کنند.

 

نظام جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب تاکنون ضمن اینکه "حجاب کامل" را برای بانوان و مردان تعریف کرده است اما آنها را در انتخاب حجاب کامل آزاد گذاشته است و هیچ اجباری در این زمینه در کار نیست.

 

اگرچه این تأکید وجود دارد که اخذ حجاب کامل بهتر است لکن کسی که به هر دلیلی قصد اتخاذ حجاب کامل را ندارد؛ هرگز در دسته مجرمان یا مخالفان نظام و مذهب ارزیابی نمی شود.

 

و ایضا چه بسا برخی افراد کم حجاب یا بد حجاب که در اعتقادات مذهبی و نگاه درست سیاسی از بعضی افراد باحجاب نیز بالاتر باشند و موضع درست‌تری داشته باشند...

 

لکن بحث بر سر قانون حجاب و رعایت بایدهای شرعی، عرفی و قانونی جامعه است. بایدهایی که موضع آنها در مقابل کشف حجاب (نداشتن روسری برای بانوان و بدن نمایی برای مردان و زنان) مشخص است و هر عقل سلیمی هم به راحتی آنها را متوجه می شود.

 

تأسف نیز آنجاست که می بینیم مخالفان نظام اسلامی و مخالفان حجاب؛ تصاویر تعدادی بانوی معتقد و دلبسته‌ی دین را به بهانه بدحجابی یا کم حجابی آنها منتشر و خود را به آنها منتسب می کنند! این در حالی است که هرگز چنین چیزی نیست و حساب بانوانی که ولو در حالت کم حجابی نیز به رعایت قوانین و عرف کشور احترام می گذارند، روسری بر سر دارند و بدن نمایی نمی کنند از حساب افرادی که با هر انگیزه‌ای کشف حجاب می‌کنند، بدن نمایان و کسانی که به قصد دهان کجی حجاب خود را رعایت نمی کنند؛ کاملا جداست.

 

لازم به تأکید است که توضیح این مسئله و تشریح کامل مرز بی حجابی و کم حجابی؛ از مصادیق جهاد تبیین است که می تواند سره و ناسره را در نزد افکار عمومی از هم جدا کند.

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.901 seconds.